Жоғары және орта білім беру жүйесіндегі денсаулық сақтау технологиялары

Ми - табиғаттың ең күрделі және таңғажайып жаратылысы. Адамның бүкіл өмірі – мидың үздіксіз әрекеті. Қалыптасқан дәстүрлер бойынша адамның ойлау, есте сақтау, эмоциялық сезімдері ми қызметімен тікелей байланысты екендігі жалпы қабылданған. Осыған қарамастан, мидың маңызды бөліктері жойылған мидың зақымдануы (жарақаттар, жаралар) көптеген жағдайлары бар, бірақ бұл адамның өміріне ешқандай әсер еткен жоқ.

Біз өз жұмысымызда табиғи-биоадекватты оқыту әдістемесі ақпаратты қабылдау және өңдеу процесінде жұптық мүше ретінде мидың мүмкіндіктерін пайдалану үшін жағдай жасайтынын және адамның жалпы жағдайына тікелей әсер ететінін көрсетуге тырысамыз.

Әдетте біз балаларымызды нашар жұмысымыз үшін кінәлап, ұрысамыз. Бұл түбегейлі қате. Адам құрылымының тым күрделілігін, сондай-ақ күнделікті бізге түсетін эмоционалдық және физикалық стресстің мөлшері мен әртүрлілігін ескере отырып, денеміздің қаншалықты жақсы жұмыс істейтінін мақтауымыз керек. Осының бәріне қалай төтеп бере алатыныңыз таң қалдырады.

Ми қызметінің нейрофизиологиялық моделін пайдалана отырып, ақпаратты ұсыну, қабылдау және өңдеу әдісі ойлауды, сананы және жалпы тұлғаны қалай қалыптастыратынын көрсетіңіз. Осылайша, педагогикалық қоғамдастыққа тұтас ойлаудың болашағын және табиғатқа сай оқыту әдістерін түсінуге көмектесу.

Табиғатқа сәйкес келетін әдіс адамға генетикалық түрде тән қабылдаудың тұтастығын қалпына келтіреді және оны сапалы түрде басқа, интеграцияның жоғары деңгейіне жеткізеді.

Дәстүрлі «сол жақ жарты шар» әдісі негізінен мидың нейрондық ансамбльдерінің айтарлықтай аз санының қатысуымен қысқа мерзімді жадқа негізделген және негізінен сол жарты шардың (сөйлеу және есту орталықтары).

Сонымен қатар лимбиялық-ретикулярлық кешенмен және эмоциялармен байланысты қыртыс асты құрылымдарының едәуір бөлігі ақпаратты қабылдау және өңдеу процесінен тыс қалып қоймай, әр сабақта басылады.

Бұл биологиялық мотивациялармен байланысты жүйке орталықтарының шамадан тыс кернеуіне әкеледі, бұл мидың 1 блогында (энергия) патологиялық доминантты қалыптастыруға бейім.

Сабақта басым мотивация оқу үдерісінен ләззат алу емес, жазадан (кінә, нашар баға) құтылуға ұмтылу болып табылады.

Жағдай соңғы онжылдықтарда шиеленісе түсті, өйткені қоғамда лайықты орын алу үшін көп нәрсені білу және білу керек;

Қысқа мерзімді жады енді жүктемені көтере алмайды. Ересектердің ғана емес, балалардың демалу мен шығармашылықпен айналысу үшін бос уақыты аз. Осының салдарынан ересектерде де, балаларда да ауруға шалдығу жиілеуде.

Ал қысқа мерзімді есте сақтау шеңберімен шектелген ойлау бірден пайда табумен байланысты мәселелерді шешуге және жақын мақсаттарға жетуге бағытталған.

Биоадекватты техника ұзақ мерзімді және қысқа мерзімді есте сақтаудың үйлесімі негізінде құрылған.

Ұзақ мерзімді жады – бейнелі есте сақтау, оның бірлігі таңба. Ұзақ мерзімді есте сақтау түрі мен түріне жатады, ол бейсаналықпен байланысты. Бала бұл әлемге ұжымдық бейсаналық символдармен - архетиптермен, прототиптермен, алдыңғы ұрпақ тәжірибесінің символдық өрнектерімен келеді.

Табиғатқа сәйкес келетін әдіс адамға генетикалық түрде тән қабылдаудың тұтастығын қалпына келтіреді және оны сапалы түрде басқа, интеграцияның жоғары деңгейіне жеткізеді.

Миды тиімді пайдалану үшін оның қандай бөліктерден тұратынын білудің қажеті жоқ. Бұл тақырыптың өте күрделі екені анық және біз оны тек үстірт түрде қозғаймыз, ақпаратты қабылдау мен өңдеуді жеңілдету үшін ең қажеттісін ғана талқылаймыз.

Жалпы алғанда, адам миының анатомиясы екі мың жыл бойы өзгеріссіз қалғанын білеміз, бірақ қазіргі сканерлеу технологияларының арқасында біз оның биологиялық механизмдерін енді ғана түсіне бастадық.

1990 жылдардан кейін біз соңғы жылдары ми туралы бар білімнің 70 % ашылғанын айта аламыз. Қазір ғылым денсаулық сақтау мен білімге тікелей әсер етіп, ағзаның резервтік мүмкіндіктерін ашып, қарқынды дамуын жалғастыруда.

Ми қан арқылы қуатпен қамтамасыз етіледі, мысалы, қолдар мен аяқтарға қарағанда шамамен 16 есе қарқынды. Ересек адамның миы жүректен шығарылатын барлық қан көлемінен кем дегенде 20 % алады. Сонымен бірге ми ағза пайдаланатын жалпы көлемнен шамамен 2,5 % оттегін тұтынады.

Мидың өмір сүру кезеңінде ми тұтынатын жалпы энергияның шамамен 23 % (16-дан 31 % дейін) жылуға айналады.

Миға түсетін қалған шамамен 70% энергиямен не болады?

Ағзаның өмірлік маңызды қызметін қамтамасыз етуге жұмсалмайтын және энергияның сақталу заңына сәйкес жылу түрінде бөлінетін «ми энергиясының бір бөлігі (шамамен 70%)» енеді деген болжам бар. рухани (психикалық) өрістің энергиясы. Психикалық өріс адамды зерттеумен айналысатын адамзат әлі зерттемеген Жан мен Рухтың бар екендігінің ақиқатының пайдасына ең маңызды «энергия» дәлелі деп санауға болады.

Осылайша, адам миы нәзік денелердің көмегімен «ой бейнелерінің» генераторы, эмитенті, қабылдағышы және анализаторы функцияларын орындай отырып, психикалық өріспен үнемі әрекеттесу ұсынылады. Жоғарыда келтірілген гипотеза шеңберінде ми тұтынатын энергияның 70%-ге дейін оны психикалық өрісте (атап айтқанда, әртүрлі психикалық бейнелерге) түрлендіруге болады. Орташа алғанда, қарапайым адам күніне шамамен 450 ккал психикалық өріске айналады. Бұл энергия салмағы 100 кг жүкті 2 км дерлік биіктікке көтеруге жетеді. Бұл адамның ой қуатының қаншалықты зор екенін көрсетеді.

Өкінішке орай, қазіргі ғылым Жан немесе Рух сияқты ұғымдармен жұмыс істемейді. Сондай-ақ ойлау және сана процестерінің, сондай-ақ проблемалардың (ми және физикалық денемен) мәні туралы түсінік жоқ. Рух пен Жан теологиялық болып қала береді – адам миы мен философиялық ұғымдар арасында өзара әрекеттестік жоқ.

Адамда қалай және неліктен ойлар немесе эмоциялар бар, ақпарат қалай «сақталады» және «ізденеді».

Заманауи ғылым адамға қажетті барлық энергия ағзаға тек тамақтан келеді деп мәлімдейді. Адам ағзасындағы тағамды ассимиляциялау процесі жану процесіне ұқсас. Шынында да, тіршілік процесінде қоректік заттардың көпшілігі (көмірсулар, майлар және белоктар) жылу (энергия), су және көмірқышқыл газының бөлінуімен ыдырайды (тотығады). Осыған байланысты тіндерде бөлінетін энергия мөлшері оттегі тұтынушыларының мөлшеріне тура пропорционал. (Пучко көш., 6)

Бүктелген шектелген молекулалардың тотығуы, энергияның бөлінуі және судың, көмірқышқыл газының және басқа ыдырау өнімдерінің жойылу процестері үнемі жүреді. Демалу, тынығу немесе ұйықтау жағдайында да адам ағзасы жұмысын жалғастырады - адам тыныс алады, жүрек жұмыс істейді, дененің әрбір жасушасында зат алмасу жүреді.

Мидың тұтынатын энергиясының көп бөлігі нәзік денелердің өмірлік белсенділігін қамтамасыз етуге емес, ішінара психикалық бейнелердің көмегімен жүзеге асырылатын рухани (психикалық) өріспен өзара әрекеттесуге жұмсалады деп ұсынылады. Сондықтан «ойдың энергиясы бар», сондықтан олар «материалдық» деп айта аламыз.

Мидың тиімділігі жүйенің тиімділігін сипаттайды. Адамның өз өмірінде жинаған барлық энергиясы ми қызметінің пайдалы нәтижелеріне жұмсалады. Мидың тиімділігі шамамен 75%. Орасан зор тиімділік пен жеткілікті үлкен ми қуаты «табиғаттан тыс құбылыстардың көпшілігін түсіндіреді, мысалы, телекинез, көріпкелдік, сиқырлық, зақым, махаббат заклинаниелері, тірі ой ауруларынан емдеу және т.б.

Қазір үнді йогтарының, жекпе-жек шеберлерінің, емшілерінің таңғажайып қабілеттері, өмірмен үйлеспейтін жағдайларда аман қалудың түсініксіз жағдайлары, заттарды заттай алатын сиқыршылар және т.б.

Адамдардың этикалық мінез-құлқының бұзылуы немесе белгілі бір аурулар метаболикалық бұзылулармен байланысты, яғни. психикалық өрістен энергияның шамадан тыс кетуімен немесе ағынымен. Бұл жағдайда адамның ішкі, эмоционалдық әлемі өте маңызды фактор болып табылады, өйткені эмоцияның энергиясы өте үлкен.

Адамның денсаулығы көп жағдайда оның денесінің барлық құрылымдарының үйлестірілген қызметіне байланысты. Адам ағзасы өте күрделі, жоғары ұйымдасқан, өзін-өзі реттейтін және өзін-өзі емдейтін жүйе ретінде қарастырылады.

Пассивті өмір, ағынмен қозғалу, ең аз қарсылық сызығы бойынша әрекет ету, ауыр тамақпен, стресспен бітелу сызығына берілу, эмоцияның, күштің үлкен бөлінуімен бірге жүретін энергияның төмендеуінің сыртқы факторлары, ауруға әкеледі.

Адам алдымен өмір салтын өзгертпейінше, оны емдеу мағынасыз. Ол отырықшы өмір салтын жүргізеді және ауру онымен бірге қалады. Қазіргі заманғы медицинаның жетістіктері адамның ең қарапайым жаулары тез бейімделіп, иммунитетке және дәрігерлерге көп оптимизмді шабыттандырмайды. Бұл мәселелерді шешу түбегейлі жаңа көзқарасты талап етеді.